Thursday, October 14, 2010

PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN 2010

Assalamualaikum..
Anak-anak 1 Jaya dan juga 2 Cita terutamanya..
SELAMAT MAJU JAYA..
segala persiapan, persediaan telahpun kita usahakan..
tibalah masanya untuk kita sama-sama berperang untuk mengenalpasti kekuatan dan kelemahan diri demi mempersiapkan diri untuk menghadapi peperiksaan yang lebih besar, PMR pada tahun mendatang..
semoga kalian memperoleh kejayaan, setimpal usaha yang telah dilakukan..
cikgu doakan agar kalian bukan sahaja berjaya dengan cemerlang, malahan dapat mengaplikasikan segala ilmu Sains yang telah diperolehi dalam kehidupan harian dan juga menjadi insan yang tahu mensyukuri nikmat kurniaan Allah..

2 comments:

  1. Dalam ayat lain dinyatakan juga bahawa matahari sebenarnya bukan objek yang statik tetapi juga mempunyai orbitnya tertentu;
    Dan matahari beredar di tempat peredarannya. Demikianlah ketetapan yang maha Perkasa dan maha Mengetahui. (Surah Yaasin;38)
    Fakta yang dikemukakan dalam Al-Qur'an ini telah ditemui melalui pemerhatian astronomi hari ini. Berdasarkan kepada kiraan pakar-pakar astronomi, matahari bergerak dalam kelajuan yang besar selaju 720, 000 km sejam mengarah ke bintang Vega dalam satu orbit tertentu dalam sistem Solar Apex. Ini bererti matahari bergerak sejauh 17,280,000 km sejam secara anggaran. Bersama-sama dengan matahari, dan semua planet dan satelit yang berada dalam lingkungan sistem graviti matahari (sistem solar) juga turut bergerak pada jarak yang sama. Sebagai tambahan, semua bintang dalam alam semesta adalah berada dalam satu persamaan pergerakan yang telah ditentukan.

    ReplyDelete
  2. paper 2, 2 cita masih membanggakan,

    ReplyDelete